Hypnose mod stress

Begrebet stress bruges bredt, både i hverdagen og i medierne. Det bliver ofte brugt som et synonym for travlhed eller sygdom.
Når man bliver stillet over for noget, man oplever som stressende, aktiveres nogle forskellige fysiske, psykiske og adfærdsmæssige reaktioner.

Tegn på stress

Stresssymptomer kan både være fysiske og psykiske.

Fysiske symptomer på stress kan f.eks. være:

  • Hjertebanken
  • Hovedpine
  • Svedeture
  • Maveproblemer
  • Udslet / eksem

Psykiske tegn på stress kan f.eks. være:

  • Hukommelsesbesvær
  • Koncentrationsbesvær
  • Nedsat humør

Stress er ikke en sygdom i sig selv, men kan udløse forskellige sygdomme.

Langvarig vs. kortvarig stress

Det er vigtigt at skelne mellem to slags stress – den kortvarige og den langvarige stress.
Kortvarig, akut stress oplever vi, når en situation presser os og bringer vores krop i alarmberedskab.
Kortvarig stress er normalt og gavnligt.

Vedvarende, langvarig stress opstår, når de situationer og begivenheder, der stresser os ikke forsvinder, men forhindrer kroppen i at slappe af i uger, måneder og år.
Det er næsten altid skadeligt, fordi kroppen ikke er skabt til at være i konstant beredskab hver dag i lang tid.

Hypnose stress behandling

Der findes mange forskellige stressfaktorer i vores liv i dag og derfor også mange stress typer. Listen over stress-symptomer er lang og berører stort set alle aspekter af vores liv.
Har du svært ved at få bugt med dit stressproblem og søger hypnoseterapibehandling vil du allerede efter et besøg hos Carsten opleve en betydelig forbedring.
Behandlingen vil virke kraftigere og kraftigere fra gang til gang.
For at opnå det bedste resultat anbefales 2-3 behandlinger mod stress.
Mange mennesker kan godt føle sig klar allerede efter første gang, men da stress er et kompliceret problem råder vi dig til at følge op på behandlingen mere end den ene gang.